På det sidste er der flere af jer, der har spurgt mig, om hvordan og hvad jeg træner. Jeg kan med det samme afsløre, at jeg ikke er en kæmpe træningsfanatiker. Til hverdag sørger jeg bare for at spise nogenlunde varieret og over flere måltider fremfor ét. Det bedste tip, måske lidt kliché, er at jeg drikker en masse vand, især om aftenen. MEN tilbage til træning… 

Efter at have afleveret Theo hos dagpleje kører jeg i mit fitness center. Normalt ser en af mine workouts nogenlunde sådan her ud:

Opvarmning: 20 minutters på crosstrainer og så 10min på cykel

Mave: 10min på maskinen efterfulgt af ca 20mins manuelle maveøvelser

Baller: 10min på maskine med ca 50kg

Ryg: 10min på maskine med ca 20kg

– Hver anden dag træner jeg ydermere på romaskine i ca 10 min

– Så smutter jeg! (og strækker ud derhjemme)

Jeg træner måske på en lidt anderledes måde end de fleste, fordi jeg veksler imellem at træne hver dag i 2 uger (gennemført), for efterfølgende at holde ‘fri’ i 2 uger. I de 2 uger jeg holder ‘fri’ sørger jeg dog for stadig at bevæge mig, men mere afslappet/sporadisk.

TIP: En af mine yndlingsøvelser er planken, fordi den er super god til hele kroppen og styrke.

Det fungerer fint for mig, men jeg synes, det er vigtigt, at man finder frem til, hvad der virker bedst for én selv – for det er ikke det samme for alle.

OBS: Jeg vil fremover skrive et indlæg once in a while om min træning.

 



4 Responses to “Workout”

  1. majken siger:

    yeaaa et godt indlæg! jeg selv træner på nogenlunde samme måde (bortset fra de 2 ugers fri) men det er fedt lige at kunne få nogle nye tips til lidt variation engang imellem 🙂 planken er også en klar favourit, man får så hurtigt synlige mavemuskler!

    • Jackie Navarro siger:

      Hej Majken
      Fedt du synes det! Godt at høre jeg heller ikke er alene om planken! Haha… Jeg ser hvad jeg kan gøre med træningen. Måske er der en hemmelighed bag en slank krop for evigt.. hehe.. ønske tænkning!
      Et lille tip her på falde rebet kunne være at prøve at fokusere på de små muskel grupper på at få detaljerne på plads. 🙂 Det synes jeg, at jeg har haft rigtig god erfaring med specielt på skuldre og de skrå mavemuskler.
      Jeg laver snart et nyt indlæg.
      🙂

  2. Christina siger:

    super fedt indlæg 🙂 glæder mig til det næste hehe
    jeg ville egentlig bare spørger hvordan man laver planken ? for hvis det hjælper på mavemusklerne så er jeg 100 % klar !! 😀 træner selv men synes ikke rigtig jeg kan få en så fin mave som du ser ud til at have hehe 🙂 og hvordan træner du dine arme uden de bliver “store” ? 🙂

    ELSKER dig blog 🙂

    • Jackie Navarro siger:

      Hej Christina
      haha Tak det er godt du kan li den. Det betyder meget for mig. Jeg laver et indlæg senere i dag. Jeg er ikke så meget for at være alene efter alle de overskrifter i går så jeg tar lige en tur nordpå her til morgen men er tilbage igen senere. 🙂
      Den er bare om at træne den hver eneste dag. så skal de nok komme frem! Slå det op på google. så finder du frem til hvad planken er.. Den er super effektiv. Jeg kan ikke vedhæfte en billede her 🙂 Jeg træner ikke så meget mine arme. Hvis jeg endelig gør så bruger jeg en form for ro maskine. Den, hvor man kun bruger armene. 🙂 Jeg har også en tendens til at få ret store arme hvis jeg begynder at bruge alt for mange vægte. man kan også nøjes med at træne armbøjninger, en gang om ugen. Ikke for tit.
      De siger mindre vægte skulle man ikke få store arme af. Men det gør jeg, så den har jeg helt droppet..

      Og tusind tak. Jeg elsker at du elsker den. Det varmer mit hjerte 🙂
      Mange knus og rigtig dejlig dag

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *